fbpx

Waarmee kunnen wij u helpen?

Categorie

Vragen over aanmelding Probeerpas

Wanneer kom ik in aanmerking voor deelname aan de actie P+R Hoornwijck?
Je komt in aanmerking als je minimaal 3 dagen per week met de auto naar je werk in Den-Haag centrum reist.
Ik wil het wel proberen maar ik weet niet zo goed hoe het OV werkt. Waar kan ik (reis)advies krijgen?
Als je de OV-probeerkaart toegestuurd krijgt, is deze voorzien van uitleg over de werking van het OV en van de kaart. Vanaf P+R Hoornwijck rijdt Tram 15 (Binnenstad Express) elke 13 minuten naar het centrum van Den Haag. Voor meer informatie kun je bellen met de klantenservice van Dumoco.
Wat is de aanmeldperiode?
Je kunt je elke 2 weken aanmelden vanaf maandag 25 juni. Dus vanaf 25 juni, 9 juli, 23 juli etc.
Hoe kan ik mij aanmelden?
Meld je aan via het aanmeldformulier op deze pagina.
Na aanmelding ontvang je een Dumoco OV-chipkaart en een P+R kaart.
Hoe lang duurt het voordat ik een kaart krijg nadat ik mij heb aangemeld?
De Dumoco OV-chipkaart ontvang je uiterlijk de zaterdag voorafgaand aan de startdatum. De kaart wordt naar het huisadres verstuurd.
Hoe werkt de Dumoco OV-chipkaart?
De Dumoco OV-chipkaart is een OV-chipkaart geladen met €100. Bij ontvangst van deze kaart kun je direct gaan reizen, je hoeft de kaart niet eerst te activeren. Met deze kaart kun je met al het openbaar vervoer in Nederland reizen. De kaart mag je gebruiken in het reisgebied Rijswijk – Den Haag Centrum. Je kunt reizen met tramlijn 1, 5 en 15 van de P+R Hoornwijck naar je werkgever in Den Haag centrum en retour. Je dient hierbij in- en uit te checken.
Hoe moet ik in- en uitchecken?
Houd bij het instappen de Dumoco OV-chipkaart voor of tegen de kaartlezer. Meestal zie je een groen lampje of een tekst (‘welkom’ of ‘ inchecken ok’) op de kaartlezer en hoor je een ‘positief’ geluid. Uitchecken gaat op dezelfde wijze.
Hoe werkt de P+R kaart?
Met de P+R kaart kun je parkeren bij de P+R Hoornwijck. Deze kaart is geldig van maandag 00:00 tot vrijdag 23:59 uur. Buiten deze tijden is in- en uitrijden niet mogelijk. Wanneer je een auto tot zaterdag 02:00 laat staan kan deze pas na het weekend worden opgehaald.
Waaruit bestaat het vervolgaanbod?
Na 3 weken ontvang je een e-mail met de vraag of je wil deelnemen aan het vervolgaanbod. Het vervolgaanbod is een periode waarin de structurele overgang kan worden gerealiseerd naar OV en parkeren bij de P+R. Bij overgang op een structureel abonnement (maand of jaar) en na het invullen van de enquête ontvang je een extra budget van €50 voor week 5 en 6 van de deelnameperiode. Wanneer je deelneemt aan het vervolgaanbod kom je in aanmerking voor een vervolg-aanbieding vanuit HTM:

– Een maandabonnement reizen voor € 71,00 per maand, inclusief P+R kaart
– Een jaarabonnement reizen voor € 710,00 per jaar, inclusief een P+R kaart

Hoe werkt het ophalen van het geactiveerde OV-tegoed (het extra budget)?
Wanneer je deelneemt aan het vervolgaanbod krijg je een extra budget van €50. Dit budget wordt geladen op je kaart, hierover ontvang je bericht. Geactiveerd OV-tegoed kun je ophalen bij een kaartautomaat van NS op een station of bij één van de overige ophaalpunten voor de OV-Chipkaart. Je doorloopt hiervoor de volgende stappen:

 

  1. Houd de OV-chipkaart voor de lezer op de kaartautomaat. De informatie op de kaart wordt dan uitgelezen;
  2. Kies vervolgens voor producten of saldo ophalen en kies de gewenste bedragen;
  3. Houd ten slotte nogmaals jouw OV-chipkaart voor de kaartlezer. Het saldo wordt nu op de kaart gezet;
  4. Je bent nu klaar om verder te reizen met het extra budget.
Mijn werkgever betaalt geen reiskostenvergoeding. Is het voor mij dan wel aantrekkelijk om na de actie over te stappen op het OV en de P+R?
Ook als je geen reiskostenvergoeding krijgt, kan het aantrekkelijk zijn om het OV te gebruiken. Je kunt daarin jouw eigen afweging maken. Wij kunnen je daarbij advies geven.
Moet ik dit eerst met mijn werkgever bespreken of kan ik gewoon meedoen met de actie?
Je kunt aan de actie deelnemen zonder tussenkomst van jouw werkgever.
Is het werkelijk helemaal gratis? Volgt er niet na de periode toch nog een naheffing of iets dergelijks?
Tijdens de deelnameperiode mag je gratis gebruikmaken van de Dumoco OV-chipkaart geladen met een budget van €100 (indien van toepassing plus €50 voor het verlengaanbod) en de P+R kaart. Na afloop dien je deze kaarten te retourneren.
Hoe neem ik contact op?
Dumoco: voor vragen over de Dumoco OV-chipkaart kun je contact opnemen met de klantenservice van Dumoco. De klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08.00-20.00 uur via tel. 088-9343406, of je kunt een e-mail sturen naar klantenservice@dumoco.nl

Dumoco
Antwoordnummer 4749
3500 SJ Utrecht

P+R: voor vragen over P+R Hoornwijck en de P+R kaart kun je rechtstreeks contact opnemen met de P+R. Klik hier voor de contactpagina.

Wie is Dumoco?
Dumoco staat voor Duurzaam Mobiliteits Collectief. Dumoco is specialist in het organiseren van mobiliteit tussen overheden, vervoerders en reizigers. Dumoco ontsluit duurzame vormen van mobiliteit zoals OV, OV-fiets, deelauto’s en ketenmobiliteit voor doelgroepen. We maken het gebruik van de diensten gemakkelijk en stimuleren het gebruik ervan. We doen dit volledig op maat van opdrachtgevers en van advies tot en met implementatie en beheer.
Wie is WeDigital?
WeDigital is een communicatiebureau, dat voor deze campagne het concept heeft bedacht en uitgevoerd. Voor meer informatie over WeDigital zie www.wedigital.nl.